zaterdag 9 januari 2010

Birthday/ start of sewing education

Tja, het kon niet op gisteren. Jarig zijn, verwend worden door man en dochter, eerst zwemles van dochterlief en je eerste eigen les krijgen voor coupeuse lingerie, mooier kan toch niet?!

Ik heb gisteren een pakketje voorbeelden gehad van kledingstukken zoals slips, jurken en nachthemdjes die ik als patroon moet gaan uitwerken. Ik ben eerst maar eens begonnen met het op schaal uittekenen van het grondpatroon van een lijfje. Wat een puzzel! Het Danckaertsboek is niet heel duidelijk in zijn tekenuitleg helaas. Gelukkig helpt Jolanda mij prima. Toch niet afgekregen tussen al dat geklets door! Ik geloof dat ik er van de week nog maar eens in alle rust op ga puzzelen. Wel een hele uitdaging!

Yesterday was a special day. Having my birthday, being spoiled by my hubbie and daughter, first swimclass of my daughter and my first class in sewing education for lingerie.

I was given some papers with examples of slipdresses, panties and dresses on them. I have to make patterns of these on scale. I have been puzzling the whole class and thanks to my teacher it'll work. Because of all our chatting I could'nt finish the pattern! It'll be a challenge for me to finish this one myself at home!

1 opmerking:

  1. Mooi setje geworden, geweldig dat de bandjes ook zo lekker zitten. Veel tekenplezier bij je opleiding.
    groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen