vrijdag 9 oktober 2009

Middenstukje bh/ centerpiece of bra

Om te voorkomen dat het middenstukje scheeftrekt gebruik ik vlieseline naadband. Deze leg je tegen het stiksel waarmee de voering aan de lycra is gestikt.
To prevent the centerpiece from not being straight I use Vlieseline seamband. You put it against the stitches on the top of the centerpiece.
Ik zet de naadband even vast met een speld nadat de voering er overheen is gelegd.
I tighten the seamband with a pin.
De voering speld ik helemaal vast voordat ik het bovenrandje doorstik aan de goede kant.
I use pins all over before topstitching.
Zo ziet het er aan de voorkant uit na het doorstikken. Ik heb alleen de foto scheef genomen waardoor het niet recht lijkt.
This is the front after stitching. (picture wasn't taken correctly).
Dit is de achterkant waarbij je kunt zien dat het naadband ook vastzit.
This is the back of the topstitched centerpiece and you can see that the seamband is stitched as well.
Het bovenstaande heb ik van mijn lingerienaaijuf geleerd en werkt perfect.
These are the directions I was taught in sewingclass and it works perfectly.

5 opmerkingen:

  1. Hoi, goede tip. Maar met welke steek stik je het middenvoorstukje dan door? Het lijkt of er allemaal knoopjes aan de achterkant zitten...deze steek ken ik nog niet.
    Groet, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net van de week naadband gekocht om dit uit te proberen!

    Iemand vertelde me dit tijdens de lingeriedag. Heb het even laten bezinken en bedacht van de week dat ik het toch eens uit wilde proberen.

    Dank je wel voor de uitleg!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankie vir hierdie tip, Linda. Sal dit probeer in my volgende BH. -tina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een gewone stiksteek lengte 2. Mijn machine doet met de onderdraad nog wel eens vervelend vandaar dat het lijkt op kleine knoopjes (komt denk ik vooral ook door de foto?. Valt in het echt reuze mee gelukkig!
    Gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de duidelijke uitleg.Moet ik ook maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen